Charakteristika KISKAN

KISKAN je krizový informační systém ukládající všechny informace do jedné databáze. Je určen pro krizové řízení a zabezpečení kontinuity podnikání.

KISKAN umožňuje zpracování krizových plánů, plánů krizové připravenosti, havarijních plánů a traumatologických plánů. Zabezpečuje výměnu informací o připravenosti na řešení krizových situací a mimořádných událostí mezi nezávislými subjekty.

KISKAN je prostředí pro zpracování informací v souladu s ustanoveními zákona č.240/2000 Sb. o krizovém řízení, zákona č.239/2000 Sb. o integrovaném záchranném systému a jejich prováděcích právních předpisů.

KISKAN podporuje následující procesy krizového řízení:

  •  posuzování rizik,
  •  plánování opatření,
  •  přípravu zdrojů,
  •  vytváření dokumentace,
  •  svolávání, zasílání vyrozumění a sledování hlášení,
  •  místní i vzdálené automatizované řešení krizových situací.

Základní vlastnosti KISKAN

KISKAN obsahuje širokou sadu funkcí pro podporu procesů krizového řízení. K hlavním funkcím KISKAN patří:

  •  synchronizace informací ze vzdálených a nezávislých databází KISKAN,
  •  integrace všech informací pro krizové řízení do jedné relační databáze,
  •  likvidace redundance dat díky vazbám a jedinečnosti,
  •  zpracování přehledu možných zdrojů rizik,
  •  vytváření analýzy ohrožení a analýzy vzniku mimořádných událostí,
  •  evidence zdravotnických, ubytovacích a stravovacích kapacit,
  •  vedení přehledu spojení na subjekty krizového řízení,
  •  plánování sil a prostředků,
  •  příprava strukturovaných opatření,
  •  výpočet různých variant proveditelnosti opatření,
  •  optimalizace řízení krizových situací pomoci metody CPM,
  •  okamžitá a bilanční analýza sil a prostředků pro krizové situace,
  •  automatizované generování dokumentů,
  •  podpora pro zobrazování a vkládání objektů do mapových podkladů,
  •  testování opatření na simulovaných krizových situacích,
  •  sledování a dokumentování průběhu krizové situace,
  •  evidence, inventura a náklady prostředků využitých na krizové situace,
  •  upřesnění plánovaných opatření na základě zkušeností s krizovou situací,
  •  vytvoření SMS centra pro svolávání, rozesílání vyrozumění a příjem hlášení,
  •  sledování GPS pozic a tras mobilních zdrojů v reálném čase,
  •  vytvoření dispečerského centra pro automatizované a vzdálené řízení krizových situací,
  •  vzdálená a místní aktivace řešení krizové situace podle aktivačního kódu,
  •  vzdálené zadávání úkolů a sledování jejich plnění v reálném čase,
  •  automatizovaná aktualizace plánu řešení krizové situace podle stavu úkolů,
  •  další zpracování dat v Microsoft Excel a v Microsoft Word,
  •  integrace s jinými informačními systémy přes výměnný formát dat XML,
  •  zabezpečení výměny dat elektronickým podpisem a šifrováním,
  •  kompatibilita s KISKAN SSHR,
  •  zpětná datová kompatibilita se všemi přechozími verzemi.

Informace uchovávané v KISKAN

KISKAN ukládá do databáze následující typy informací:

  • Kontaktyorganizace, osoby.
  • Prostorybudovy, pracoviště, sklady.
  • Katalogyobrázky, smlouvy.
  • Zdrojesíly, prostředky, služby.
  • Evidenceúčetní položky, příjmy, výdeje, předávací protokoly.
  • Železniceželezniční dopravny, úseky, tunely, mosty, tratě, vlečky.
  • Rizikapříčiny, důsledky, riziková místa.
  • Mapymapové objekty, mapové zákresy.
  • Hlášenísituační šablony a situační parametry.
  • Plányohrožení, opatření, postupy, úkoly.
  • Normydefinice a výpočty proveditelnosti.
  • Dokumentymodely dokumentů.
  • Krizeřešení simulovaných a skutečných situací.
  • Komunikacehlášení, vyrozumění.
  • Lokalizaceaktuální polohy, trasy zdrojů.
  • Dispečerprovedené aktivace, zaslané úkoly, přijatá plnění úkolů.